Marketing serwisu samochodowego – np. firmy zapewniającej usługi naprawy pojazdów – bywa trudny ze względu na dużą konkurencję oraz spore zróżnicowanie narzędzi niezbędnych do wykorzystania. Jak można promować lokalnie – choć nie tylko! – firmę zapewniającą serwis samochodów i innych pojazdów?
Zakłady mechaniki samochodowej to nie tylko autoryzowane stacje obsługi, czyli ASO. Częstym wyborem są lokalne serwisy – mechanicy działający lokalnie i zajmujący się np. autami, które nie są leasingowane. Jak promować zakład mechaniczny?
Marketing treści - poradniki dla potencjalnych klientów.
Aktywna i responsywna strona internetowa.
Przenieś kontakty z klientem do sieci.
Spraw, że będziesz na wysokich miejscach w polu wyszukiwań.
Zbieraj ich dane - przypominaj o regularnym kontakcie.
Pokaż profesjonalizm biura w social mediach.
Niezależnie od skali działalności możesz skorzystać z możliwości, które zapewnia agencja marketingowa OPISEO. Zapewniamy:
Skontaktuj się z działem handlowym OPISEO, by poznać szczegóły oraz cennika – sprawdź, ile kosztuje profesjonalny i skuteczny marketing.
W przypadku nawiązania współpracy, zapewniamy kolejno:
Zobacz, jak – dzięki OPISEO – możesz rozwijać markę i wizerunek swojej firmy
Marketing online mechanika to dziś fundament działań promocyjnych i wizerunkowych. Niezmiennie ważny jest tzw. marketing szeptany – a więc system poleceń – ale rośnie znaczenie tego, jak pozyskać nowego klienta: takiego, który dopiero szuka nowego serwisu naprawy samochodów lub chce zmienić dotychczasowy zakład czy też żegna się ze swoim ASO. Jak można skutecznie promować ofertę swojego zakładu mechaniki samochodowej lokalnie i patrząc na zasięg działania zdecydowanie szerzej?
Social media to doskonałe narzędzie do budowania relacji z klientami oraz promowania swoich usług. Jak można używać mediów społecznościowych w przypadku zakładu mechaniki pojazdów? Niezależnie od tego, z jakich narzędzi skorzystać, kluczowe są: budowa wizerunku eksperckiego, budowanie zasięgów oraz doprowadzenie do kontaktu potencjalnego klienta z zakładem. Jak wygląda to w szczegółach?
Publikowanie krótkich filmów funkcjonowanie biura „od wewnątrz” czy też rozwiązywanie dylematów kierowców buduje wizerunek ekspercki firmy i stanowi doskonały sposób na prezentację efektów pracy. Dzięki grafikom i klipom na Instagramie możesz wyjaśnić np. dlaczego warto zadbać o regularną wymianę oleju, czy też skąd może wynikać irytujące stukanie podwozia podczas jazdy. Ponieważ tego typu pytania klienci często zadają Google, można w ten sposób dość łatwo – w wymiarze lokalnym – odnaleźć potencjalnych klientów. Możesz w ten sposób również znaleźć nowych klientów opowiadając o tym, co ile kosztują poszczególne usługi mechaniki samochodowej. Tego typu rozwiązań marketingowych jest mnóstwo – wybierz OPISEO, by mieć kreatywne, ciekawe i efektowne graficznie media społecznościowe biura rachunkowego
OPISEO zadba o posty z referencjami klientów. Pamiętaj: publikowanie zdjęć zadowolonych klientów wraz z ich opiniami w sposób szczególny buduje zaufanie do marki. W ramach usług social media zapewniamy udział i aktywność w grupach tematycznych promując na nich dany zakład mechaniki samochodowej.
Firmowy kanał na YouTube to standard, bez którego trudno jest liczyć na nowoczesny, aktywny marketing serwis samochodowego. Co może tworzyć taką treść? To np. prezentacja realizacji w formie wideo, gdzie pokazujesz, jak wygląda codzienna praca nad poszczególnymi markami i zleceniami.
Prowadzisz serwis samochodowy? Zadbaj o profesjonalizm również w LinkedIn – serwisie pokazującym firmy od wnętrza. Tam warto stawiać na artykuły eksperckie. Publikowanie dłuższych artykułów, w których dzielisz się wiedzą z zakresu mechaniki samochodowej pomoże zbudować autorytet marki w branży.
To jedno z narzędzi, które szczególnie ceni młode pokolenie odbiorców. I również tam warto promować biuro rachunkowe. W jaki sposób? Np. poprzez kreatywne filmy. Publikowanie krótkich, dynamicznych filmów będzie stanowić ciekawostkę dla odbiorców. Warto wykorzystywać hashtagi dla budowania zasięgów i szukania potencjalnych klientów.
Serwisy samochodowe to branża, w której istnieje szczególnie duża konkurencja. Stąd tak ważna jest wysoka pozycja strony internetowej na określone frazy. Kluczowe jest tu pozycjonowanie witryny – zestawienie prac i mechanizmów, które skutkują, że algorytm Google lub innej wyszukiwarki internetowej na daną frazę (np. „dobry mechanik samochodowy w Warszawie”) ustawia określone strony w danej kolejności. Co zrobić, by być na wysokich miejscach, a więc mieć większe szanse na uzyskanie klienta?
Niezbędne są do tego, zapewniane przez OPISEO:
Tworzenie wartościowych treści na blogu firmowym, które edukują klientów na temat usług, zakresu naprawy i innych rozwiązań technicznych czy też doradztwa w zakresie eksploatacji samochodów i pozostałych pojazdów.
Nasz zespół zajmie się optymalizacją Twojej strony internetowej, aby była ona widoczna w wynikach wyszukiwania Google. Stosujemy nowoczesne techniki SEO, aby przyciągnąć jak najwięcej organicznego ruchu.
Potencjalny klient serwisu samochodowego bardzo chętnie wykorzystuje system map Google, by spojrzeć, jakie zakłady mechaniki działają w jego mieście lub okolicy. Stąd bardzo ważne jest utworzenie, utrzymywanie i regularna aktualizacja profilu biura księgowego w Google. Ponieważ system wskazuje wyłącznie kilka adresów, istotne jest skuteczne pozycjonowanie wizytówki Google dla serwisu samochodowego tak, by znalazło się ono jak najczęściej wśród przedstawianych dla danej okolicy.
Całość procesów wspiera analityka internetowa. Każda nasza kampania jest dokładnie monitorowana i analizowana oraz raportowana do klienta. Oferujemy:
Reprezentując serwis samochodowy, OPISEO uruchamia współpracę z lokalnymi mediami. Zakłada ono publikowanie artykułów sponsorowanych na portalach regionalnych i branżowych, które opisują ofertę danego biura rachunkowego i podkreślają jego eksperckość.
Mimo rosnącej roli internetu, tradycyjne formy marketingu wciąż mają ogromny potencjał, zwłaszcza w branży serwisów samochodowych. Proponujemy sprawdzone metody, które pozwolą Ci dotrzeć do lokalnej społeczności.
Wizualna obecność w lokalnej przestrzeni miejskiej to skuteczny sposób na dotarcie do klientów. Bannery reklamowe umieszczone w strategicznych punktach miasta, takich jak centra handlowe czy główne ulice, przyciągną uwagę przechodniów i kierowców. Billboardy to duże formaty reklamowe z atrakcyjnymi wizualnie projektami promującymi Twoje usługi zwiększą rozpoznawalność marki w okolicy.
Materiały drukowane są doskonałym sposobem na bezpośrednie dotarcie do potencjalnych klientów. Dystrybucja ulotek w strategicznych miejscach, takich jak np. nowe centrum handlowe – a więc potencjalnych klientów – może przynieść zaskakująco dobre efekty. Eleganckie broszury prezentujące Twoje portfolio, które można zostawić w miejscach, gdzie bywają Twoi potencjalni klienci.
Prasa lokalna to wciąż popularne medium, szczególnie w mniejszych miastach. OPISEO zapewni Twojemu biznesowi ogłoszenia w gazetach – regularne publikacje w prasie lokalnej z informacjami o Twojej ofercie i promocjach. Z kolei dłuższe formy pisane przez naszych specjalistów, które opowiedzą historię Twojego zakładu stolarskiego i podkreślą unikalność Twojej oferty. Potencjalnych rozwiązań w zakresie marketingu tradycyjnego jest zdecydowanie więcej – skontaktuj się z OPISEO, by poznać szczegóły!
Agencja marketingowa OPISEO