Marketing apartamentów w górach, pensjonatów, kwater prywatnych, ale też lokalnych ośrodków narciarskich odgrywa coraz większą rolę. Właściwe reklamy, aktywne pozycjonowanie serwisu internetowego czy odpowiednie przedstawienie graficzne zalet nieruchomości – to odpowiedź na pytanie: jak promować swój pensjonat, kwaterę czy ośrodek w górach.
Zobacz, czego potrzebujesz, by ośrodek lub biznes w górach był rzeczywiście widoczny w sieci i pozyskiwał klientów.
Marketing treści - poradniki dla potencjalnych klientów.
Aktywna i responsywna strona internetowa.
Przenieś kontakty z klientem do sieci.
Spraw, że będziesz na wysokich miejscach w polu wyszukiwań.
Zbieraj ich dane - przypominaj o regularnym kontakcie.
Pokaż profesjonalizm zakładu w social mediach.
Marketing pensjonatów górskich i ośrodków narciarskich
Marketing apartamentów w górach, pensjonatów, kwater prywatnych, ale też lokalnych ośrodków narciarskich odgrywa coraz większą rolę. Właściwe reklamy, aktywne pozycjonowanie serwisu internetowego czy odpowiednie przedstawienie graficzne zalet nieruchomości – to odpowiedź na pytanie: jak promować swój pensjonat, kwaterę czy ośrodek w górach.
Dobry marketing górskiej nieruchomości – wspomnianego pensjonatu, ale też np. kwater, dużego hotelu czy całego ośrodka narciarskiego – sprowadzić można do kilku kluczowych punktów. Jak działa w tym względzie agencja marketingowa OpiSEO?
Spotkanie z właścicielem nieruchomości lub osobami nią zarządzającymi jest fundamentem efektywnych działań. Niezbędne jest poznanie oczekiwań, możliwości, potencjału – na tej podstawie można dokonać analizy stanu obecnego i uruchomić tworzenie planu marketingowego na promocję nieruchomości.
Analiza bardziej zaawansowana wiąże się z pobytem na miejscu: na tej podstawie można ocenic, jak pod względem marketingowym działa pensjonat, kwatery czy hotel w górach. Tego typu wizja lokalna pozwala również bardziej szczegółowo odpowiedzieć na pytania, jak promować ośrodek w górach.
Powszechnym błędem samodzielnego promowania nieruchomości w górach jest niezbyt staranne przygotowanie materiałów graficznych. Nie podkreślają one zalet, bywają mało efektowne. Tymczasem wszelkie foldery, katalogi, ulotki powinny zostać zaprojektowane i wydrukowane z dbałością o detale – nie tylko po polsku, ale w również w kilku obcych językach.
Znając specyfikę działalności ośrodka, hotelu lub pensjonatu w górach można przystąpić do głównych działań promocyjnych. Dotyczą głównie sfery e-marketingu. Działania te muszą obejmować aktywność nie tylko w języku polskim, ale też po angielsku.
Szczegółowy plan marketingu hotelu lub pensjonatu w górach znajdziesz poniżej – skontaktuj się z nami, by poznać możliwości i szczegóły współpracy.
Po ok. kwartale od podpisania umowy na działania marketingowe możemy przejść do pierwszych podsumowań i analityki działań. To okazja do tego, by sprawdzić, jak efektywne były kampanie – zarówno te krótko- jak i długoterminowe.
Jak widać, trudno skuteczną promocję ograniczać wyłącznie do utworzenia strony internetowej oraz czasowych treści w kilku mediach społecznościowych. Aktywny marketing ośrodka w górach musi uwzględniać budowę wizerunku, działania brandingowe, kreatywny e-marketing i powszechne zaangażowanie potencjalnych gości w social mediach.
Oferta marketingu ośrodków w górach realizowana przez OPISEO obejmuje następujące elementy:
Optymalizacja treści strony: dostosowanie serwisu internetowego hotelu, pensjonatu lub innego ośrodka górskiego do potrzeb wyszukiwarek tak, by jego oferta na określone frazy wpisywane przez użytkowników (np. tanie noclegi Zakopane) wyświetlała się wyżej niż konkurencyjne.
Przykłady działania:
Blog tematyczny: regularne publikowanie artykułów na blogu, poruszających tematy związane z aktywnościami górskimi, atrakcjami lokalnymi oraz poradami dla turystów.
Przykłady działania:
Optymalizacja mobilna: przygotowanie strony internetowej tak, by była responsywna, dostosowana do urządzeń mobilnych i przyjazna dla użytkowników np. smartfonów.
Reklamy Google Ads: przygotowanie kampanii ośrodka, hotelu lub pensjonatu górskiego w systemach reklam płatnych w sieci wyszukiwania i innych formatach.
Reklamy graficzne: tworzenie atrakcyjnych banerów reklamowych i umieszczanie ich na stronach związanych z turystyką i sportami zimowymi.
Przykłady działania:
Facebook i Instagram: regularne posty zawierające piękne zdjęcia i filmy z ośrodka, informacje o promocjach, wydarzeniach specjalnych.
YouTube: tworzenie filmów z poradami dla narciarzy, pokazów tras narciarskich, oraz relacji z wydarzeń – prezentacja ośrodka w atrakcyjnej formie wizualnej.
Influencer marketing: bieżąca współpraca ze znanymi osobami, które – korzystając np. z mediów społecznościowych – promują konkretne ośrodki sportów zimowych lub pensjonaty.
Ulotki i broszury: dystrybucja w lokalnych centrach turystycznych, restauracjach, klubach sportowych.
Plakaty: umieszczanie w strategicznych punktach, takich jak stacje narciarskie czy popularne kawiarnie.
Telewizja lokalna i krajowa: tworzenie atrakcyjnych reklam telewizyjnych.
Kina: wyświetlanie reklam przed filmami, szczególnie w okresie przed sezonem narciarskim.
Organizacja wydarzeń: np. festiwale narciarskie, zawody, czy warsztaty.
Dobry, skuteczny marketing ośrodków w górach musi uwzględniać działanie w ramach kampanii krzyżowych – uwzględniając połączenie działań online (np. konkursy w mediach społecznościowych) z wydarzeniami offline. Uwzględnić należy też rabaty i promocje – np. dla osób, które aktywnie śledzą ośrodek w mediach społecznościowych.
Plan działań marketingowych można dostosować do każdego typu nieruchomości w górach – to np.:
Skontaktuj się z OPISEO, by poznać szczegóły współpracy, ceny usług marketingowych oraz bardziej szczegółowe możliwości tego, jak promować Twój biznes w górach.
Skontaktuj się, by poznać szczegóły współpracy – ceny usług marketingowych dla biznesu prowadzonego w górach oraz pełen zakres możliwości.
OPISEO
Wynagrodzenie jest ściśle powiązane z zakresem prac i potrzebami naszych klientów – skontaktuj się, by poznać szczegóły i ofertę.
Dbamy o czas – swój i naszych klientów. Pracujemy zdalnie – regularnie dbając o kontakt online i sprawny przebieg informacji.